Recenzja: The Boy.

Witam wszystkich serdecznie. Dziękuje za odzew pod ostatnim wpisem. Tak to już koniec z demoniczną lalką i zacznę coś innego choć proszę o cierpliwość. Dziś jedno tematyczny wpis na temat filmu The Boy.



Reżyseria: William Brent Bell
Scenariusz: Stacey Menear
Gatunek: Horror
Produkcja: Kanada, USA
Premiera: 29 stycznia 2016 (Polska), 21 stycznia 2016 (świat)

Fabuła filmu

Młoda kobieta po burzliwym rozstaniu z chłopakiem postanawia odpocząć od zgiełku i postanawia przy okazji zarobić pieniędzy przy opiekowaniu się dzieckiem. Pewna rodzina bogatych ludzi z Anglii przyjmuje na okres próbny dziewczynę, gdzie każą jej traktować lalkę jak osobę żyjącą z ustalonymi przy tym regułami do których musi się stosować. Po zotaniu w domu sam na sam zaczynają się dziać dosyć dziwne rzeczy, a Greta jako opiekunka zostawiona w klimatycznym domu musi stawić temu wszystkiemu sama czoła. Z każdym dniem dziewczyna równolegle poznaje tajemnice domu jak i porcelanowej lalki. 


Moja ocena:
Greta Evans trafiając do domu od początku łamie zasady, choć uroda dziewczyny zostaje przyjęta przez ową lalkę. Miałem wrażenie że to film o opętaniu w szczególności utwierdziło mnie fakt traktowania przez pana Heelshire i jego żony lalki jak swojego synka. Gdy tylko zostaje sama to zostaje wystawiona na próbę oparcia się swojej wyobraźni, która podpowiada niej że lalka naprawdę żyje. Po przeżyciu kilku nocy uwierza w nadprzyrodzone umiejętności. Atmosfera powagi wytworzona na początku spoktania podwaja odczucie życia realnego wokół siebie. A wszystko to przez zaniedbanie zasad. Wszystko odmienia się po zauroczeniu się Malcolma w Grecie, który to chce zaprosić do miasta na randkę. 


Zachowanie rodziców którzy traktują lalkę jako żywą, nie mają uczciwych zamiarów wobec dziewczyny. Jedyne odpowiedzi jakie można usłyszeć to że jest wyjątkowy, jest dziwny. Na do widzenia pani Heelshire w ucho szepcze tajemnicze przepraszam. Z czasem dziewczyna słyszy głosy, kroki. Opowiadając Malcolmowi on sam nie dowierza do momentu zobaczenia wszystkich objawień. Wszystkie nie jasne zawiłości wyjaśniają się kiedy jej były przyjeżdża i przez lekkomyślność rozbija lalkę przez co Hamsbi jako dorosły już mężczyzna wychodzi z ukrycia i stara wszystkich zabić, by Gretę mieć dla siebie. Ten zwrot akcji zaskakuje mnie całkowicie. Te chore zasady, klimatyczna muzyka czy wyrzucanie przez szyb jedzenia znajdują wspólny mianownik jakim jest psychopatyczny Hamsbi, który żył w niewoli i poruszał się przez przejścia tajne. Film ogólnie jest z początkiem horrorem, choć można to przezycieżyć, ponieważ nie ma tak bardzo strasznych scen, jakby się mogło wydawać. 



Moja ocena 10/10

Czy oglądaliście ten Film? Piszcie w komentarzach. A w przyszłym poście będę pisał o serialu który wybraliście. Miłego tygodnia Wam życzę. 

Jarek

27 komentarzy:

  1. Horrory uwielbiam, więc zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetny film. Dodaję go do listy "Horrory, które trzeba obejrzeć" Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za horrorami. Za bardzo się boję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę przyznać przeraża mnie ten film :D zresztą jak każdy krwawy horror :D nie z moimi nerwami takie filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jeden z lepszych filmów jakie oglądałam w ostatnich latach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Filmu nie widziałam, Twoja recenzja mnie zachęciła. Na pewno jednak sama nie będę go oglądać, wydaję się zbyt straszny na samotny seans ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam. Nudny. Nie straszny. Powtarzalny. Wygląda spoko, oglądać się dwa, twist na koniec nieco ratuje całość, ale do dobrych horrorów bym tego filmu nie zaliczyła. Ba, w gruncie rzeczy to nie jest horror, bo elementów fantastycznych nie zawiera.

    OdpowiedzUsuń
  8. oglądałam ! był dość specyficzny, ale czy straszny? nie powiedziałabym. już dawno nie oglądałam żadnego dobrego horroru :( .

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem szczerze ze jak dla mnie dosc przerażajace 🙉🙈

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie brrrr. Wolę delikatniejszy horror jak już.

    OdpowiedzUsuń
  11. Obejrzę to jak znajdę na internetach. Jak zejdę na zawał to Ci mówię :P

    OdpowiedzUsuń
  12. The boy to najlepszy thriller jaki widziałam! (no bo w sumie tak można go zakwalifikować) Totalnie nieprzewidywalny, oryginaly w klimacie horroru. Widziałam go razem z przyjaciółką w multikinie na nocy thrillerów (wtedy właśnie się zastanawiałam co horror robi wśród tego gatunku?A tu proszę) :D Fajnie, że ty też dajesz 10 na 10 :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam film korektor po premierze i trzeba mu oddać, że jest specyficzny. Mimo wsyztsko mi się podobał :)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To nie dl mnie zdecydowanie nie lubię horrorów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Straszny średnio ale nie zmienia faktu, że świetny film

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie lubię horrorów :)


    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie da się zaprzeczyć, że w pewnym stopniu film ten jest podobny do tego o ,,demonicznej lalce" (jak to ująłeś). ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie moje klimaty, zawsze się potem boję i spać nie można😂 Wolę spokojniejsze filmy, na przykład Rzymskie wakacje, recenzja tego filmu u mnie na blogu, zapraszam😘

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam i w mojej opinii bardzo przeciętny horror:)
    Pozdrawiam, Aguuuszka♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam ze znajomymi i naprawdę nas zachwycił pozytywnie. :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  21. Już wiem co jutro obejrzę - dzięki za propozycje, taki klimat fabuły bardzo mi pasuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. REWELACJA ! Znakomita recenzja, film świetnie nagrany ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam go, chętnie obejrzałabym ponownie. Z filmów tego rodzaju polecam ,,Sierotę'' i ,,Uciekaj!''.

    OdpowiedzUsuń