Recenzja filmu "Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara".


Witam bardzo serdecznie. Miałem pisać o drugim filmie, który pytałem się Was, ale chyba zrezygnuje, bo jest strasznie nudny jednak Wam to wynagrodzę i napiszę recenzję "Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara". 

Reżyseria: Joachim RønningEspen Sandberg
Premiera: 26 maja 2017 (Polska) 11 maja 2017 (Świat)
Gatunek: Fantasy, Przygodowy


Fabuła filmu:
Reżyser jak to zwykle bywa  skupia się na nędznym życiu Sparrow/a. Kłopoty w których jest uwikłany ciągną się w jednym kierunku i koniec końców zawsze udaje mu się wydostać z opresji. W tej części   zauważyłem jak i w poprzednich jest  czarny charakter, który chce dopaść owego kapitana. Reżyser postanowił pociągnąć historię William/a Turnera, który jest uwięziony na Latającym Holendrze. Jego syn, który ma 17 lat postanawia złamać klątwę swojeg ojca. W tym pomóc może tylko legendarny trójząb Posejdona.




W moje ocenie  ta cześć lepsza od poprzedniej, która nie porywała ani akcją i efektami. 
Sam osobiście mogę pochwalić główne postacie filmu weteranów serii czyli odtwórcach ról Kapitana Jacka Sparrowa i Hectora Barbossy. Johnny Depp i Geoffrey Rush po raz kolejny skradli cały film. Postacie przez nich kreowane są uwielbiane przez miliony fanów od wielu lat i jestem pewien, że obaj panowie, nawet bez żadnych wskazówek, doskonale wiedzą jak mają zachowywać się na planie. 


Rolę Kapitana Salazara odegrał Javier Bardem i choć cała otoczka śmierci kłębiąca się wokół kreowanego przez niego bohatera jest niezwykle klimatyczna i znacznie lepsza niż w poprzedniej części czyli "Piraci z Karaibów na nieznanych Wodach", gdzie nie było tak tajemniczo oraz klimatycznie podkreślane postacie główne, A tu Kapitan Salazar jest po prostu dobrze zrobiony. 


Na plus można wyróżnić humor filmu, który zawsze towarzyszył tej serii. Niektórzy z pewnością powiedzą iż było zbyt dużo „głupich” scen i żarcików, ale jeśli teraz zaczęło Nam to przeszkadzać to co robiliśmy podczas seansu poprzednich czterech filmów? W tym miejscu warto przytoczyć samego Paula McCartneya (członka The Beatles), który wcielił się w postać wujka Jacka Sparrowa imieniem Jack. Krótka scena z udziałem legendarnego muzyka była jednym wielkim żartem ze strony twórców, oczywiście także na plus.

Największym minusem filmu jest brak charakterystycznej postaci po stronie marynarki. Rządowe okręty przewijają się na ekranie, jednak nie dowodzi nimi żaden kapitan pragnący głowy Sparrowa. Tym razem funkcję antagonisty całkowicie skradł Salazar, który jak się tak zastanowić ma pewne powiązanie z marynarką, a raczej miał.


Mimo iż fabularnie nie jest to produkcja przełomowa pojawiają się liczne odgrzewane, motywy, z Pewnością będziemy się dobrze bawić zwłaszcza, że poruszonych zostanie wiele wątków, które były ważne w trzech pierwszych częściach.
Co się tyczy samego zakończenia to twórcy zrobili bardzo ciekawy zabieg, który jednocześnie może zakończył całą serię, ale zostawia też otwarte drzwi na kolejne filmy.

Moja ocena:  9/10 

Tak na koniec mam pytanie czy może chcecie bym zrecenzował Wam pozostałe części piratów? Oglądaliście już tą najnowszą cześć? Jakie macie zdanie o tej? 

Jarek. 

131 komentarzy:

  1. Raczej prędko nie obejrzę. Pierwszy film lubię, potem stopniowo traciłam zainteresowanie serią, a jednak "moi" ludzie to tym najnowszym nie mają najlepszego zdania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre części owszem nie są dobre i to przyznaje, ale ta akurat nie jest aż tak najgorsza. Z gustami nie dyskutuje się.

      Usuń
  2. Też uważam, że przedostatnia część nie była powalająca aczkolwiek ta robiła wrażenie głównie przez tą sporą namiastkę efektów specjalnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak w tej części było i to jest najlepsze w tym wszystkim. Nie tylko ja widzę mam takie zdanie o poprzedniej części.

      Usuń
    2. Fajny film . czekamy na recenzje reszty części

      Usuń
    3. Zobaczę w dalszym czasie do niej powrócę chyba.

      Usuń
  3. Byłam w kinie na tym filmie :) uważam że jest bardzo dobrze zrobiony, warto było go obejrzeć. Pozostałe części także oglądałam :) ciekawie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałem okazję oglądać w internecie. Dzięki za miłe słowa.

      Usuń
  4. Ta część była super, Jestem mega fanką ,,Piratów z Karaibów'' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie fanów. Nie tylko mi się podoba widzę.

      Usuń
  5. obejrzałam, podobała mi się za elementy pełne humoru ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w kinie i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, myślałam że po tylu świetnie zrobionych częściach Piratów z Karaibów nie wymyślą nic równie dobrego. Film świetny jak dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak zdołali stworzyć coś na miarę poprzednich. Ja takie samo zdanie o filmie mam.

      Usuń
  7. Jestem chyba wyjątkiem na tej ziemi i nigdy tego nie oglądałam a z drugiej strony kochałam grę Piraci z Karaibów :D Ale chyba czas się zabrać za film :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo nie widziałem że istnieje gra, Ja widziałem wszystkie części a ty gry, chyba zajrzę do gry i po patrze za recenzjami.

      Usuń
  8. Mam spory sentyment do tej serii :D. Niestety nie miałam okazji obejrzeć tej części, ale zrobię to niebawem.
    Choć moja lista filmów do obejrzenia zapewne już jest mojego wzrostu.
    Pozdrawiam,
    Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lista długa ale na takie jesienne wieczory jak znalazł. Pozdrawiam i miłego oglądania.

      Usuń
  9. mam, ale jeszcze nie widziałam tej części .

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądałam tej serii.
    Recenzja zachęca do zagłębienia się w fabułę :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś spodoba się ci ta seria i obejrzysz pozostałe części.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Nie oglądałam żadnej części Piratów z Karaibów, jednak na tę postanowiłam się skusić i muszę przyznać, że taki odbieg od dramatów i komedii był niesamowity. Na pewno nadrobię zaległości i w wolnym czasie obejrzę pozostałe części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że zdobyła serce twoje ta seria. Mniemy nadziejże nie zawiedziesz się na niej. Ostrzegam przed ostatnią częścią bo jest trochę gorsza.

      Usuń
  12. Kaya Scodelario zdecydowanie zachęca do obejrzenia! Uwielbiam tą aktorkę :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak zachęca jeśli ktoś lubi jej grę, zrobiłem to też.

      Usuń
  13. Mnie jako fana "Piratów z Karaibów" nie trzeba zachęcać do oglądania, widziałem wszystkie części :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie fanów, mnie tak samo nie trzeba, pozdrawiam.

      Usuń
  14. Uwielbiam ten film ;D Warty zobaczenia ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam przyjemność ogromną niedawno oglądać... I mi przykro... Bo mam wrażenie że kolejnych części nie bedzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś nie miała racji, tak fajny jest ten film i cała seria.

      Usuń
  16. Ja chyba obiektywna w kwestii Piratów z Karaibów być nie mogę :D Kocham tę serię, i żeby jakaś część była kompletnym dnem to i tak będę się nią zachwycała :D Mnie bardzo podobała się postać Salazara ;) Moim zdaniem genialnie odegrana i oddana ;) Ja tam czułam tę klimatyczną otoczkę ;) Co prawda troszkę zabrakło mi tutaj starego, dobrego Jacka ;) No i postaci młodego Turnera i Cariny bardzo mnie irytowały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację, ale całościowo mówię o poprzedniej cześć że trochę nie smak jest. Oj tak jack w innych częściach był lepszy ale to tylko mankament w tel całego filmu. Za mało Willa a za dużo jego syna.

      Usuń
  17. Uwiebiam tą serię, a szczególnie Jacka :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze mówiąc oglądałam tylko jedną część piratów:D Jakoś nie wciąga mnie tak bardzo żebym chciała obejrzeć kolejną:D

    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi lubić co inni, może kiedyś dasz się namówić.

      Usuń
  19. Javier Bardem-jeden z moich ulubionych aktorów, taki przystojny a tym razem tak oszpecony dla roli. Podoba mi się jego postać. Bardzo lubię serie Piratów z Karaibów ale z każdą częścią nieco bardziej drażni mnie główny bohater czyli Jack. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co aktor nie zrobi dla wymagani scenariuszu, nie tylko ja widzę lubię piratów. A co do Jacka to hm dodaje trochę tego swego uroku. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. nie widziałam jeszcze tej części muszę w końcu nadrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i to szybko zrób bo może kolejna już się tworzy.

      Usuń
  21. Nie jestem wielką fanką Piratów z Karaibów. Pamiętam jaki był szał jak była premiera pierwszej części. Wtedy byłam zachwycona. Oglądałam chyba jeszcze drugą, ale mimo wszystko jakoś potem przestałam się tym fascynować. Recenzja bardzo ciekawa i zaciekawiła mnie. Może spróbuj na nowo polubić Piratów ;)
    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś nadrobisz bo nie wiesz co tracisz. Dziękuje za miłe słowa. Promocja i cały szał może odstraszył cię.

      Usuń
  22. Ciekawa i rzeczowa recenzja

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja lubię wszystkie części piratów jednak ostatnią źle mi się oglądało przez dubbing a nie miałam możliwości oglądać z napisami. Myślę, że jak następnym razem będę oglądać z napisami to będzie o niebo lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym z lektorem oglądał ale przez to że zacinało i pomału ładował się to z napisami obejrzałem.

      Usuń
  24. Oglądnęłam poprzednie części i szczerze je uwielbiam. Muszę w najbliższym czasie oglądnąć również tą najnowszą, bo przygody Sparrowa nigdy mi się nie znudzą, ale jestem mega ciekawa nowych. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłego oglądania ci życzę, ja tez lubię oglądać piratów i to bardzo.

      Usuń
  25. O! A to jest nowa część??
    Będę musiała obejrzeć, taki kultowy film..:)

    www.justcleo.pl


    OdpowiedzUsuń
  26. Jako mała dziewczynka uwielbiałam Piratów z Karaibów, muszę koniecznie do nich wrócić i obejrzeć raz jeszcze! :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo lubiłem oglądać tą serie, jak będziesz oglądać to nie zapomnij o najnowszej części tego filmu.

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. Thank you very much for the comments, more such films will take place

      Usuń
  28. Tej części jeszcze nie widziałam, ale czuję, że niedługo już się to zmieni :D
    Dużym plusem jest ta obsada, oni się nigdy nie nudzą, a w każdej części ktoś nowy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem mimo wszystko ta stała obsada grona aktorów najwięcej robi. Te osoby co przychodzą i odchodzą to dodają coś w sobie że można odpocząć od tych samych ciągle.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  29. Uwielbiam Piratów z Karaibów więc to też na pewno zobaczę :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Może to dziwne, ale chyba nigdy nie obejrzałam żadnej części "Piratów..." w całości. Zawsze jakieś fragmenty zobaczone kątem oka czy zasłyszane gdzieś w tle. Oczywiście kojarzę ten charakterystyczny humor, o którym wspominasz, rola Deppa stała się już kultowa, ale szczerze to jakoś nie ciągnie mnie do tego, żeby obejrzeć, pomimo wielu pozytywnych opinii na temat całej serii. I tak szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałam, że wyszła kolejna część, byłam przekonana, że już dawno wszystko się skończyło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz dalej ciągną, może kiedyś przekonasz się do tego. Nie każdy musi lubić tego samego co inni. Z gustami i guścikami nie dyskutuje się.

      Usuń
  31. Nice review! Thanks for sharing.
    Would you love to following each other? Let me know!

    xoxo
    ayu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I looked and I can tell you that you have a neat and non-dozen blog. Watch and invite me more often.

      Usuń
  32. Jestem wielką fanką tej serii filmów, jednak uważam, że powinny się one skończyć na 3 części. Dwie ostatnie produkcje, nie wnoszą nic do tej cudownej historii, są wręcz jej upadkiem. Pierwsza, druga i trzecia część łączą się ze sobą, stopniowo wplatając nowe wątki, historie i informacje, które ostatecznie są w idealny sposób podsumowane w ostatniej z 3 części, natomiast "zemsta Salazara" jak i "na nieznanych wodach" to śmiech na sali... łamie mi się serce, że to pisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz z tym że ostatnia część na nieznanych wodach to nie wypał z tym zgodzę się ale najnowsza nie jest tak najgorsza jak mówisz. Ale gust każdy ma swoje. Gusta i guściki są

      Usuń
  33. Oglądałam w dniu premiery - niestety to nie Ci "Piraci" co przed latami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się zmienili ale chyba jeszcze mają swój klimat.

      Usuń
  34. Piraci to raczej nie moje klimaty, ale recenzja jest świetna ❤️❤️
    Pozdrawiam,
    Posy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego, dziękuje za miłe słowa.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  35. Zostawiam obserwację - więc więcej chyba pisać nie muszę :) A film muszę oglądnąć! Zapraszam do siebie, http://juliamickiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło, a co do filmu to zobacz a przekonasz się czy godny polecenia.

      Usuń
  36. Oglądałam wszystkie części Piratów, chociaż od filmów stronię. Tej nowej jeszcze nie ruszyłam, planuję zrobić sobie maraton i ogarnąć wszystkie raz jeszcze. Uwielbiam głupie pomysły Sparrowa i mam nadzieję, że się nie zawiodę.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo ja tak samo lubię z dziewczyną zrobić w stylu maratonów, Piraci czy Harry Potter to lubimy powtarzać ciągle a no i piraci.
      Mniemy nadzieje że się nie zawiedziesz.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  37. Uwielbiam piratów, więc na tę część wybrałam się do kina. Niestety podobała mi się mniej niż poprzednia, choć Jacka Sparrowa chętnie obejrzę, nawet gdyby prowadził wiadomości w telewizji :D
    Cudownego dnia!
    Obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałem okazji być w kinie ale zazwyczaj w necie są wszystkie premiery. Miłego dnia.

      Usuń
  38. Byłem na tym w kinie i szczerze powiedziawszy.. trochę się zawiodłem, najbardziej podobała mi się ostateczna walka w rozstąpionym morzu.. tak jakby trochę na siłę ten film.. ale ok, można obejrzeć ale bez szału :) Pozdrawiam i dzięki za komentarz na 3stylez.pl!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym morzem owszem powracały wspomnienia starych części gdzie walczyli ciągle w dziwnych miejscach, nie ma za co i miłego dnia.

      Usuń
  39. Skomentuje trochę inaczej, bo nie mogę się powstrzymać.
    Gdy czytałam Twoją recenzję i napotkałam po drodze zdjęcia Jacka Sparrowa, moja 3 letnia kuzynka krzyknęła - To tatuś!
    Na początku nie rozumiałam o co chodzi, jednak później skapnęłam się, że mówi o Jacku, który jest bardzo podobny do jej taty. Zwłaszcza, że kiedyś się przebierał za kapitana Sparrowa i byli naprawdę jak dwie krople wody. Film bardzo, bardzo lubię, ale najnowszej części nie oglądałam. Jednak mam cichą nadzieję, że nadarzy się okazja i to nadrobię.

    Ściskam mocno,
    https://dzejniczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe że kuzynka zareagowała, a i też słodkie jest fakt jej ożywiona reakcja na takie wspomnienia. Mam nadzieje że obejrzysz i przypodoba się.
      Ściskam mocno.

      Usuń
  40. Czytając Twoją recenzje, czuję, że jak najszybciej będę musiała nadrobić zaległości w przygodach Jacka Sparrowa :)
    Pozdrawiam, autorka bloga: blog-mysteriousgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób to najszybciej bo jest co oglądać.

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  41. Chyba w końcu się skuszę i oglądnę tą część :D Słyszałam właśnie bardzo podzielone opinie i ciągle zastanawiałam się czy oglądnąć ją czy nie... ;)
    http://www.elizazdybel.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzysz i będziesz mieć najbardziej optymalną recenzję.

      Usuń
  42. Naprawdę genialna recenzja filmu :)

    Pozdrawiam serdecznie Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam "Piraci z Karaibów" odkąd weszli do kin. Szczerze mówiąc niebyt miałam ochotę na obejrzenie tej części, ale mnie nią zaciekawiłeś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz hm może obejrzyj a sama lepiej ocenisz, to tylko moje skromne zdanie.

      Usuń
  44. nawet nie wiedziałam, że jest nowa część, aż wstyd! :D
    pozdrawiam,tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd ale każdemu mogła się zdarzyć, nadrób zaległości a będzie wszystko ok.

      Usuń
  45. Tyle tych części nakręcili, że się pogubiłam. Oglądałam chyba tylko pierwszą. Nie przepadam za Piratami ale recenzja jest bardzo dobra:) Poza tym uwielbiam Goeffrey'a Rusha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje gusta i guściki, a co do aktora tego to masz rację jest wyśmienity w tym co robi.

      Usuń
  46. Byłam w kinie, podobało mi się ale brakowała mi Sparrowa, jak dla mnie było go za mało ;) ale ogólnie jestem fanką piratów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i było go za mało ale powiem ci szczerze, że było co oglądać. Ja też nich uwielbiam oglądać.

      Usuń
  47. Bardzo ciekawa recenzja, muszę koniecznie obejrzeć ten film

    OdpowiedzUsuń
  48. Muszę w końcu obejrzeć piratów :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Jeśli chodzi o ten rodzaj filmów to specjalnie nie przepadam. Jednak jak leci któraś część w telewizji to oglądam wciąga mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciągająca jest z tym masz rację, ciekawe kiedy tą puszczą w telewizji.

      Usuń
  50. Nie ciągną mnie takie filmy, dlatego ani ten ani tamtej części nie obejrzę.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Tak dawno oglądałam `Piratów z Karaibów`, że przeszła mi fascynacja na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  52. Oglądałam jakoś 2 tygodnie ta cześć 2 razy. Bardzo mi się spodobała. Jest inna niż wszystkie. Polecam zarobić sobie maraton oglądania filmów Piraci z Karaibow 😀 Każda cześć się łączy 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądałem jeden raz, a co do maratonu to w sumie masz rację bo Piratów nie robiłem sobie maratonu.

      Usuń
  53. Jeszcze nie obejrzałam tej czesci. Pozostałe juz dawno za mną. Zwykle bywa tak, ze pierwsza czesc jest najlepsza, reszta nieco słabsza, odgrzewany kotlet lub tragiczna. Lubię grę Deppa i Rusha, wiec z chęcią nadrobię zaległości w serii o Piratach z Karaibow. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wszystkie części ekscytują na swój sposób, a co do gry dostałem ale nigdy nie zagrałem bo nie miałem dobrego komputera a teraz jak jest to tej gry nie ma.

      Usuń
  54. Nie widziałam tej części, dawno przestałam oglądać tę serię, jednak chyba czas do niej wrócić :)

    NOWY POST lailaszaranek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas powrócić bo jest co oglądać, miłego oglądania.

      Usuń
  55. Będę musiała zarezerwować wolny wieczór i obejrzeć:)

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam Piratów z Karaibów! :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Akurat tak się składa, że byłam na tej części w kinie podczas przerwy między egzaminami :) ale faktycznie fabuła bardzo przewidywalna, szału nie było. Chociaż Jack Sparrow porywający jak zawsze <3
    Pozdrawiam cieplutko, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, Jack porywa tymi jego pomysłami.

      Pozdrawiam również.

      Usuń
  58. moi uczniowie byli na tym filmie w kinie na wycieczce, nie polecają :P ja piratów przestałam oglądać przy trzeciej części i już raczej do kolejnych nie wrócę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm owszem zgodzę się z uczniami twoimi ale tylko w kwestii, że jest gorsza części poprzednia na nieznanych wodach, każdy ma swój styl i gust.

      Usuń
  59. Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje gust, moim zdaniem to poprzednia była gorsza, ale to tylko moja subiektywna opinia.

      Usuń
  60. Muszę w końcu nadrobić tą część, bo wszędzie widzę jej recenzje i jestem mega jej ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  61. Wszystkie części mogę oglądać bez końca. Świetna recenzja, pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  62. ciekawe. głosno o tym filmie wszędzie. moze zobaczę :D

    OdpowiedzUsuń