#2 Seriale mojego dzieciństwa.

Witam Was serdecznie powrotem potych kilku dniach. Dziś przychodzę z podobnym tematem jak ostatni wpis. Dziś trochę czasu na seriale Polskie, jakie oglądałem jak byłem mały. 

1) Czterej Pancerni i Pies.
Akcja serialu zaczyna się pod czas drugiej wojny światowej, Gdzie czterej główni bohaterowie są załogą czołga w tym pies szarki 102 o nazwie RUDY. Akcja rozwija się i jako załoga mają zadania do wykonania. Służąc Polskiemu Wojsku. 


2) Stawka Większa niż Życie
Serial zaczyna się tym że, główny bohater zostaje zdemaskowany i zostaje przeniesiony do szeregów Niemieckiego wojska. Pracując do wywiadu Polskiego wciela się za niemieckiego porucznika. Z czasem zostaje zdekonspirowany ale koniec wojny go ratuje i wydaje aliantom wszystkich najgorszych zbrodniarzy.


3) Janosik. 
Tytułowy janosik postanawia opuścić swój rodzinny dom, położony w górach i idzie do niższych partii gór postanawia zobaczyć jak żyją ludzie i spróbować innego życia. Jego wychowanie i po tym jak traktuje ówczesny pan ziem na których znalazł się chłopów. Postanowił stanąć w obronie chłopów. Gdy wyszedł z więzienia w trafił do zbójów u których został do końca życia. Serial kończy się śmiercią Janosika, Pyzdry i Walusia.


4) Plebania.
Jest to serial toczący się w małej wsi o nazwie. Tulczyn. Telenowela porusza problemy rodzinne, religijne i społeczne mieszkańców wsi Tulczyn. Ogólnie Telenowela porusza wiele aspektówy uczuci. Sama fabuła  opowiada o problemach proboszcza i jego rodziny. 


5) Święta Wojna.
To serial, którego akcja została umiejscowiona na Górnym Śląsku, w Katowicach. Opowiada o losach Bercika byłego górnika, jego żony, Andzi, oraz zaprzyjaźnionego warszawiaka, Zbyszka. Mieszkanie Bercika i Andzi znajduje się w kamienicy. Każdy odcinek kręci się wokół zwariowanych pomysłów głównego bohatera – Bercika. Smaczku dodaje fakt że wszystko co nie wymyślił to nie udaje mu się. 


6) Graczykowie , czyli Buła i spóła. 
Serial pokazuje jak buła czyli główny bohater próbuje pozbyć się sublokatora. Sam jak przyznaje się lubi kobiety. Jego syn student medycyny, a dokładniej ginekologi. Ogólnie serial opowiada o skomplikowanych powiązaniach jego dziewczyny z nim i innymi bohaterami.


7) Rodzina Zastępcza.
Serial ukazuje pewną rodzinę w warszawie która po przyjęciu jednego chłopca przyjmuje z dobroci serca dwójkę innych dziewczynek. Z kolejnymi odcinkami serial ukazuje życie i przygody dzieciaków i ich rodziców. Rodzice są wykształconymi rodzicami. 


8) Słoneczna Włócznia.
Serial opowiada o chłopaku który przez przypadek dostaje się w jego ręce tajemniczy kamieni. który okazuje się magicznym. Dzięki czemu chłopak po kontakcie z nim ma nad zwyczajną inteligencję. Potrafi unosić się nad ziemią. Wygrywa konkursy. w tym wszystkim jest mały haczyk bo jest poszukiwany przez przybysza z innej planety. Chłopak jest poszukiwany by oddał co nie jego. 


9) Złoto Polscy.
Serial ukazujący ród Złotopolskich i ich sprawy rozterki i zwykłe życie. Dionizy jeden z głównych bohaterów był lubianym i poważanym we wsi człowiekiem.  



10) Adam i Ewa.
Jest to serial o dwojgu zakochanych w sobie ludzi, Adam to gwiazda reklamy a Ewa to urzędniczka w banku. Oboje żyją w zupełnie innych środowiskach, mieli różne drogi życiowe, różni ich doświadczenie, a także coś, co można nazwać filozofią życia, a mimo to, kiedy się spotykają, dziwnym zrządzeniem losu, w zaskakujących i zabawnych okolicznościach, natychmiast daje o sobie znać coś, co zwykle nazywa się "chemią uczuć".


11) 7 Życzeń. 
Serial opowiada o trzynastoletnim chłopcu, który ratuje przed podwórkowymi chuliganami czarnego kota. Okazuje się, że nie jest to zwyczajne zwierzę, a mówiący kot. Rademenes, wdzięczny za uratowanie życia, obiecuje spełnić Darkowi tytułowe siedem życzeń. Jedno życzenie ma być spełniane w każdą kolejną środę.


12) Zmiennicy. 
Akcja serialu skupiona jest wokół taksówki o numerze bocznym 1313 Najpierw jest to niebieski Polski Fiat 125p . Wyprodukowany prawdopodobnie w 1977 roku. Ten Fiat towarzyszy bohaterom przez cały serial. W toku serialu staje się skarbonką przechowującą w obszyciu fotela kierowcy 50 tys. dolarów. Gdy samochód osiąga przebieg 212 000 km, zostaje przeznaczony na licytację. O kupno samochodu kłócą się Antoni Kłusek i Zenon Kuśmider, którzy wiedzą o ukrytych w fotelu pieniądzach. Ostatecznie auto zostaje sprzedane za 10 100 000 zł. 

13 Lokatorzy. 
Na fabułę składają się zabawne losy czwórki przyjaciół i ich gospodarza, zajmujących jeden z domów w Warszawie.Jacek Przypadek, Krystyna Drewnowska, Zuzanna Śnieżynka. Helena i Stanisław Bogaccy wynajmują pokoje trzem studentkom. Gdy jedna z nich wyprowadza się, pozostałe namawiają małżeństwo do przyjęcia Jacka pod swój dach.


14) 13 Posterunek.
 Fabuła serialu zaczyna się gdy Cezary Cezary przychodzi na posterunek, wszyscy myślą że to nowym komendant. Ale okazuję się zwykłym posterunkowym. Czarek gdy chce się zaprzyjaźnić z innymi. okazuję się że jest jedynym inteligentnym prócz zofii i Kasi. Stępieni ślepy, dwóch anaty terrorystów jest kompletnie głupich. dzięki temu stał się bardzo popularnym serialem humorystycznym. Każda próba bycia kończy się głupotą i przez to jest bardzo śmiesznym.


To jest podane kilka seriali oglądanych przeze mnie w dzieciństwie, same polskie seriale. Zapraszam Was do komentowania czy któryś oglądaliście. 

Jarek.

84 komentarze:

  1. Też oglądałam ;)
    A Janosika czasem teraz mi się zdarza ;)
    Prosze o glos ❤http://szyciowyblogroku.pl/zgloszenie/mnisiowo/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janosik o ile nie mylę się to na TVP seriale leci, cieszę się że oglądasz . Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Oni niektórych to zapomniałam! Całe moje dzieciństwo i młodość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dzięki bogu przypominałem ci trochu tego wszystkiego.

      Usuń
  3. Większość seriali znam i do dzisiaj uwielbiam je oglądać! Szkoda, że niektóre z tych klasyków już nigdy nie powrócą na ekrany kin. Młodzież teraz nie wie co jest dobre. Bo niby co..taki serial: szkoła? Proszę Was. To nie serial. To jakiś DRAMAT! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz myszko, młodzież nie wie co traci. Z tych jest więcej śmiechu jak piszesz, i przyznaje ci rację. Więcej chęci i by wszystkie znaleźli.

      Usuń
  4. Trzynasty posterunek to chyba jeden z najlepszych seriali jakie pamiętam, o niektórych nie miałam zupełnie pojęcia. Bardzo fajna sprawa ^^
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak trzynasty posterunek to najlepszy serial wszech czasów. jeszcze jeden serial jest bardzo fajny ale chyba to od dzielny wpis. nie dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Nadal mam sentyment do tych seriali a co fajniejsze,nawet oglądane setny raz się nie nudzą...I podejrzewam że za 50 lat też będą wzbudzały sympatię... Pozdrawiam serdecznie.Stasiek z www.stanislawgorny.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym masz rację, kilka naście razy mogę obejrzeć bo z czasem jakieś sceny ulatują w zapomnienie. Takich hitów nie zapomina się od tak.

      Usuń
  6. aż zapomniałam o złotopolskich, i plebani ale dobrze pamiętam jak oglądałam czterej pancerni i pies. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba ten post jak widzę każdemu coś przypomina. Czterej pancerni to też zawsze lubiłem oglądać.

      Usuń
  7. Pamiętam te seriale. Widać że oglądaliśmy takie same seriale. Szkoda że wiele z nich zdjęto już z anteny, bo chętnie bym sobie je pooglądała :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak :) Mi też szkoda że takie hity już nie powrócą do naszych domów. Jeszcze niektóre powtarzają na serialach itd.

      Usuń
  8. Też oglądałam niektóre odcinki "Czterej pancerni i pies,, :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dodalabym jeszcze takie typowe moje seriale jako mala dziewczynka kochalam konie co zostalo ze mna do dnia dzisiejszego. Moje zawody zwiazane sa z konmi :) Polecam Janka ( dziewczyna co miala tajemniczy pierscien) i Karino ( tutaj wyjasniac nic nie trzeba ) Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny www.blingblingmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się takie seriale i filmy nie oglądałem ale myślę że kiedyś wybiorę w pozycji do proponowanych na yt. Ja nie miałem koni ale kochałem strasznie jazdę na rowerze.

      Usuń
  10. Ooo niektore oglądałam :D Świetny post :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, ciesze się że tyle pozytywnych komentarzy mam.

      Usuń
  11. Znam wszystkie, nie lubiłam nigdy "Stawki większej niż życie", jakoś mi nie pasował. Kocham "7 życzeń" mogę oglądać non-stop, chyba sobie obejrzę- dzięki za przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi jest z tego powodu że mogłem ci przypomnieć, miłego oglądania ci życzę.

      Usuń
  12. O rany! :D Znam większość tych seriali, ech, powrót do dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że takie hity oglądałaś. owszem mojego również.

      Usuń
  13. O ja Cieee xD Ale mi przypomniałeś teraz czasy! :D
    Poza klasyką, to jeszcze serial ,,Adam i Ewa,, Kiedy to było! :D Jeszcze pamiętam piosenkę!
    Trzeba wrócić do tych seriali, chociaż nie wiem czy gdzieś je jeszcze emitują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę tym że kolejne osoby tak motywacyjne komentarze dodają. Adama i Ewę chyba już nie pokazują, Przynajmniej nie spotkałem.

      Usuń
  14. Lubiłam bardzo 13 posterunek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo nawet. Szkoda że już nie produkują.

      Usuń
  15. Aż się wzruszyłam czytając ten post ;) 13 posterunek, Lokatorzy, Rodzina zastępcza, Adam i Ewa <3 Zaprasza do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze że przypomniałem te hity polskiej telewizji. Na pewno wpadnę.

      Usuń
  16. Jak fajnie sobie powspominać. Oglądałam wszystkie oprócz 8 ,a 13 posterunek oglądam do dziś. Świetny post
    zapraszam do mnie. Zostanę tu dłużej obserwuje.
    http://diamond-caroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie czytać takie komentarze, w stylu że mogłem przypomnieć i że dzięki mi wypomnienia wracają. Ja też będę powracał do ciebie.

      Usuń
  17. Matko pamiętam Adama i Ewę :D Jak ja kochałam ten serial za dzieciaka ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale nie stety już go nie ma bo główny bohater miał wypadek śmiertelny.

      Usuń
  18. 7 życzeń oglądałam chyba ze sto razy i do tej pory wyobrażam sobie czy mój kot jednak kiedyś przemawia :D Pozdrawiam www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubiłem oglądać ten serial. Hahahaha może sobie tłumacz że on jest tylko kotem a nie jakimś Szamanem.

      Usuń
  19. Rodzinę zastępczą ogładam do tej pory :-) Adam i Ewa bardzo chętnie oglądałam swojego czasu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo mama hopla na punkcie rodzinki. Szkoda że Adam i Ewa nie produkują już.

      Usuń
  20. Nie myślałeś czasem o tym, żeby ktoś czytał Twoje posty przed publikacją i poprawiał ewentualne błędy stylistyczne, literówki i błędy interpunkcyjne? Nie chcę Cię urazić, po prostu masz potencjał, a ciężko się czyta z błędami... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w porządku dziękuję za cenną uwagę. następnym razem postaram się poprawić te nie dociągnięcia.

      Usuń
  21. 8 i 12 niestety nie kojarzę, ale reszta to jak najbardziej. Również są to seriale mojego dzieciństwa, co prawda bardzooo młodego ale są i bardzo dobrze je pamiętam :) Świetny post, fajnie, że ktoś jeszcze pamięta i lubi wracać do takich rzeczy ;)


    http://livetourevel.blogspot.com/2017/03/dzwony-wcale-nie-sa-takie-ze-stylizacja9.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo to miłe co piszesz o tym. Starałem się jak tylko umiałem i jak widać praca nie idzie na marne. Ja też lubię powracać do takich klasyków.

      Usuń
  22. Najwidoczniej jesteśmy w podobnym wieku, gdyż ja również oglądałam te seriale! :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chyba tak, Jeśli pamiętasz te seriale to musisz mieć coś koło 94 rocznik

      Usuń
  23. Pamiętam rodzinę zastępczą, 13 posterunek i plebanię bardzo dobrze jednak pozostałe seriale jak przez mgłę. Czasem fajnie jest wrócić do przeszłości, choć telewizję oglądam rzadko zdarza mi się natrafić na którąś z tych polskich produkcji sporadycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz masz mniejszą myśl że któryś ominiesz odcinek bo już ni żadnego nie produkują i wątpię by powrócili do produkcji.

      Usuń
  24. Adam i Ew uwielbiałam ten serial oglądałam go z mama a o śmierci głównego bohatera dowiedziałam się na swojej studniówce strasznie to przeżyłam...i nawet miał swoją płytę wydaną piękne piosenki...
    13 posterunek lokatorzy, rodzina zastępcza
    a 4 pancerni i pies i stawka większa niż życie to zawsze z Dziadkiem oglądałam... cudowne chwile... dziękuję za te wspomnienia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie ma za co, ja też lubię powspominać stare czasy, ja o Adamie dowidziałem się od kolegi ze 3 lata temu.

      Usuń
  25. Większość znam, jednak oglądałam tylko rodzinę zastępczą. Ale to wynika z tego ,że srednio lubię oglądać seriale. Od zawsze wolałam filmy bądź książki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego. Ja też lubię filmy a w szczególności akcji. Pozdrawiam.

      Usuń
  26. Czterej Pancerni i Pies najlepsi!

    OdpowiedzUsuń
  27. Seriale przełomu lat 90 i 2000 moje czsy. Wszystkie je oglądałam. To fantastyczne wspomnienie. Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dużo stworzyli fajnych produkcji w tych latach.

      Usuń
  28. Wszystkie oglądałam, choć nie każdy pamiętam dokładnie :) Przypomina mi się jeszcze ,,Pensjonat pod Różą" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się obiło o uszy ale jakoś mało oglądałem.

      Usuń
  29. Hahahahaha, też wiele z tych seriali oglądałam! Przypomniałeś mi o nich! :D ale ta ,,Słoneczna Włócznia'' mnie zaciekawiła, wydaje się bardzo ciekawa! Jakby była dostępna na internecie to chętnie bym sobie zaczęła oglądać :)
    Pozdrawiam, KINGA na Wieszaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się ciesze że mogłem ci przypomnieć o tych wspaniałych produkcjach. Słoneczną włócznie jeszcze znajdziesz .

      Pozdrawiam również.

      Usuń
  30. Chyba jestem trochę za młodym rocznikiem, bo wielu nie oglądałam, aczkolwiek kojarzę z nazwy :D Jedyny, który sama pamiętam ze swojego dzieciństwa to Rodzina Zastępcza.
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz okazję obejrzeć polecane hity Polskiej telewizji. Nie wiesz co tracisz nie oglądając te seriale.

      Usuń
  31. Mimo młodego wieku pamiętam każdy serial, który został wymieniony! Kilka z nich jest w dalszym ciągu moimi ulubieńcami :)
    http://modaidekoracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się ciesze że nie tylko ja uwielbiam takie super produkcję.

      Usuń
  32. Rodzina zastępcza, 7 życzeń, 13 posterunek- przypominają mi się młode lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo że mogłem przypomnieć stare dobre czasy.

      Usuń
  33. Witam, czy uważa Pan te seriale za swoje kultowe?😉 niektóre są naprawdę niewarte czasu i oczu.Tracą banałem.Musi Pan intuicyjnie mi napisać, które.Nie bardzo wierzę,ze podobali się Panu Graczykowie 😊 tak a propos możemy miec ciekawą debatę, teraz pisze ze smartphona, jak tylko jutro pc, to się rozpiszę.pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Pani, pisząc ten post, jedynie przypomniały mi się stare czasy kiedy to za małego dzieciaka oglądałem seriale. Może niektóre są głupie, nie mi to oceniać. W Graczykach podobał mi się Buły syn na przykład, zaraz pani zapyta dlaczego? A to dlatego że był nieśmiały i bawił mnie jego sposób nauki, Bo przyzna pani że kto normalny uczy się przy głośnej muzyce? Oczywiście jest i też odsetek który tak się uczy ale większości w grobowej ciszy przyswaja wiedzę . A co do debaty to trochę się czuję jak kandydat na prezydenta, nie unikam rozmowy z pani osobą.

      Usuń
  34. Niestety nie były to seriale mojego dzieciństwa, ale bardzo interesujący post ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szkoda, każdy lubiła oglądać co innego w danym czasie. Nie wiedziałaś może że takie seriale były.

      Usuń
  35. Większość znam,choć chyba nie mam z żadnym, poza ostatnim, wielu miłych wspomnień XD Raczej byłam do oglądania wielu z nich zmuszana przez mamę, albo babcię XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę takie dziwne zmuszać do oglądania, każdy ma swój gust, współczuje nieprzyjemnych wspomnień. Cieszę się że chociaż tyle że posterunek masz miłe wspomnienia.

      Usuń
  36. Wszystkie te seriale kojarzę, ale najbardziej lubiłam Rodzinę zastępczą. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzina zastępcza jest najlepsza, utożsamiałem się z dziećmi jak oglądałem

      Usuń
  37. Jejku! 13 Posterunek i Rodzina zastępcza - SZTOS! :D Ta śmieszna Alutka i jej wiecznie zapracowany mąż hehe ^^ Mega wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że takie hity pamiętacie. Nie dziękuje.

      Usuń
  38. Ostatnio obejrzałam wszystkie odcinki 13 posterunku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też sobie w tamtym roku oglądałem i przypomniało mi się odcinki tego hitu, w raz z moją dziewczyną.

      Usuń
  39. czterech pancerrnych i pies oras samo swoi to dwa seriale które są najlepsze do dziś

    http://skucinskaemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, z tym się zgodzę oba lubię oglądać jak znajduje w telewizji.

      Usuń
  40. o jeju, o niektórych już zapomniałam :) Lokatorzy mój ulubiony serial :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wychodzi na to że przypomniałem ci trochę dzieciństwo. Pozdrawiam również.

      Usuń
  41. Bardzo ciekawy post :) Żadnego z tych seriali nie miałam przyjemności oglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś będziesz mieć, polecam bo są one fajne.

      Usuń
  42. Czterej pancerni i pies to naprawdę dobry serial, reszty jakoś nie miałam jeszcze okazji zobaczyć...

    OdpowiedzUsuń