Uwaga na oszustów.

Hej wszystkim w Nowym Roku. Dziś przychodzę do Was z poważnym problemem, który przez przypadek odkryłem przeglądając wiadomości od Google. Problem jak według mnie jest poważny, ponieważ to próba podszywania się oszustów pod firmy które wzbudzają zaufanie. 

Jednak od początku zaczynając. Pewien mieszkaniec Bydgoszczy dostał niewinnie wyglądającego e-maila z firmy DHL. Firma ta wzywała do opłaty za nieodebranie paczki którą dostarczył kurier. Mieszkańca jednak nie to zadziwiło lecz kwota: 65 tysiącu. Mieszkaniec Bydgoszczy zachowując trzeźwość zadzwonił na infolinię DHL. Po doinformowaniu się mieszkaniec Bydgoszczy nie był sam. Sama firma nie może wiele zrobić w sprawie, gdyż wiadomości nie z były wysyłane z ich komputerów. Sama firma przeprasza. W szczególności w mailach takowych nie można otwierać linków ani załączników które otwiera drogę złośliwemu oprogramowaniu do zbierania informacji. 

Sprawa jest poważna na tyle, że tak naprawdę każdy z Nas może dostać taki mail. Metody jakie złodziej nabywają w zdobyciu informacji o Nas to przed wszystkim szybko rozwijający się internet jak i sprzęt. Głupie wpięcie się do Wi-Fi może haker wykorzystać. Innym sposobem jest podszywanie się pod znajomych naszych i wysyłanie wiadomość SMS. 

Sprawa dobrze naświetlona oraz przedstawiona została przez stronę:
gloswielkopolski.pl/nie-odebral-przesylki-i-ma-zaplacic-65-tys-zl-to-oszusci-wyslali-tego-maila-5-stycznia-2019/ar/13770297

Tak na koniec uważajcie na każdy dziwnie wyglądający mail z zaufanych instytucji czy też firm takich jak DHL. Lepiej w dobie internetu od razu skontaktować się z działem odpowiednim dla danej firmy lub też infolinii. A wy powiedzcie czy mieliście takie przykre sytuacje?   


Jarek

30 komentarzy:

  1. E-maile warto analizować i nie wchodzić w podejrzane linki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam kilka takich maili ale na szczęście od razu zorientowałam się ze jest coś nie tak i zaczęłam szukać informacji o tymw internecie i jak się okazało są to zwykli naciągacze

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na skrzynkę mailową z uczelni dostawałam dziwne maile, że moja skrzynka pocztowa przestanie być aktywna, jeśli jej nie odnowię. Teraz jest tak wiele sposobów na oszustwo, że chwila nieuwagi może wiele kosztować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo często staraja się robić jakieś przekrety... coraz więcej tego jest. trzeba być ostroznym

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnóstwo takich fałszywych wezwań wpada mi na skrzynkę, za energię, za transport, za usługi telefoniczne, trzeba wykazywać się wzmożoną czujnością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Obserwuję :)
    Masz rację z tym co piszesz. Najważniejsze są moim zdaniem fake e maile od banków - cóż, wolę aby sprzedali moje dane np. gdy z nieuwagi wejdę na email od jakiegoś fake sklepu niż aby obrabili mnie z dorobku życia. Poza tym dostałam pocztą przed sądowe wezwanie do zapłaty kilka lat temu jakiejś firmie. Gdy to sprawdziłam okazało się to fałszywym wezwaniem od fałszywej firmy. Dobrze, że nie płaciłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile razy dostawałam takie mejle od banków czy niby "kursów" że jak wpłacę najpierw jakąś kwotę to dostanę więcej informacji, po przebadaniu wszystkiego czegoś takiego nie ma lub wogole nie prowadzi takich szkoleń. Zawsze ale to zawsze trzeba uważać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masakra teraz z tymi oszustami - to fakt 😱😱😱

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic nie jest w życiu zerojedynkowe, Internet też może być używany w zły sposób.. Ale fajnje, że poruszasz ten problem, bo oszustwa mogą się zadziać tylko wtedy gdy w społeczeństwie panuje niewiedza i nikt nie rozpoczyna takich tematów 👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety, oszuści zawsze się znajdą i odpowiednio dostosują się do upodobanej grupy docelowej. Starszych ludzi naciągają manipulacyjną metodą "na wnuczka" i jej najróżniejszymi odmianami, a na tych nieco młodszych też się wyspecjalizowali oszuści. Tyle tylko, że po papierowe pieniądze osobiści nikt nie przyjdzie, a wyciągnie je elektronicznie. Wychodzi na to, że trzeba być czujnym przez całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak długo jak żyję na świecie, słyszę o takich głupich wpadkach, mnie się jeszcze nie zdarzyło, ale mam świadomość, że trzeba wszystkie podejrzane akcje analizować podwójnie. Ten wpis też otwiera oczy !

    OdpowiedzUsuń
  13. Koleżanka z pracy kiedyś kliknęła w takiego typu mail, bo właśnie czekała na paczkę. Zawirusowało jej cały komputer i straciła wszystkie firmowe dane. Trzeba bardzo uważać.
    https://niemownie.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam już o tym. Świetnie że o tym mówisz.

    OdpowiedzUsuń
  15. No fakt trzeba uważać na wszystko, teraz każda informacja jest wkorzystywana.

    www.sylwiagphotography.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie oszustwa krążą już od dawna. Były firmy kurierskie, a nawet poczta. Wystarczy nie klikać w każdy link.

    OdpowiedzUsuń
  17. O DHL-u nie słyszałam, ale dobrze wiedzieć! Zawsze trzeba być ostrożnym, jeśli chodzi o pieniądze :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele razy widziałam jak ktoś próbował się pod kogoś podszywać i to tylko dla pieniędzy. Co kieruje tymi ludźmi ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Super wpis, bardzo wartościowy!

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o tej sytuacji. Zawsze dokładnie analizuje wiadomości jakie dostaje i wiem co robię w internecie oraz jakie opłaty wykonuje. Dobrze, że Informujesz o tej sytuacji. Może ktoś mniej ostrożny to przeczyta i weźmie sobie do serca. Pozdrawiam, pisanepedzlem.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. O tak trzeba uważać! Dużo ludzi się podszywa pod innych niestety :/ Super napisany wpis! Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie miałam, ale staram się być bardzo ostrożna. Dobrze, że o tym piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  23. Trzeba bardzo uważać! Gdy jesteśmy poza domem lepiej jest nie łączyć się z innymi wi-fi. Bardzo uświadamiający i potrzebny post! Nie dajmy się oszukać!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja w niektóre linki ogóle nie wchodzę, niestety dużo jest teraz takich oszustów :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cenne rady, teraz oszustów nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie wchodzę w nieznane mi meile. Zawsze je od razu kasuję.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogsapot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Dlatego się przestrzega, żeby nie wchodzi w podejrzane linki. Niestety takie czasy ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)
    https://livetourevel.blogspot.com/2019/01/pomadki-golden-rose-recenzje.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  28. Trzeba być bardzo ostrożnym, jeżeli chodzi o takie coś... takie czasy.

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Kruca, nigdy nie wiadomo gdzie czai się zło =/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ile ja takich maili odebrałam... Ważne, żeby nie wchodzić w linki.

    OdpowiedzUsuń