Paszportowe dzieci.

Witam wszystkich serdecznie po tych kilku tygodniach mojej nieobecności za co bardzo was przepraszam. Trudny okres w moim życiu sprawił, że zwyczajnie nie miałem głowy do pisania. Dziś kontynuując tematykę rolniczą chciałbym napisać o tym jaka jest dokumentacja krów, a także jak jej dane są przechowywane. 

Zacznę od tego, że krowa jak i ludzie mają przyporządkowane dokumenty tożsamości. Dlaczego? Ponieważ wcześniej były liczne próby kradzieży. Prócz dokumentów krowa ma również kolczyk w którym zawiera się numer identyfikacyjny. 



Przechodząc do dokumentu z danymi zwierzęcia. My, ludzie mamy dowody osobiste, ale jak pierwszy raz usłyszałem nazwę dla krów to pomyślałem, że one gdzieś lecą samolotem, bo ich nazwa to paszport. W tym dokumencie zawiera się urząd, który to wydaje czyli agencja restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa.  
Data wydania paszportu, seria i numer paszportu. 


Numer identyfikacyjny stada zawiera:
Opis zwierzęcia (data i miejsce urodzenia, płeć, rasa). 
Numer identyfikacyjny matki - pochodzenie zwierzęcia. 
Data uboju lub padnięcia zwierzęcia. 
Imię i nazwisko adres posiadacza zwierzęcia. 
Potwierdzenie zgodności danych.
Kolejny posiadacz zwierzęcia. 


To jest krótki opis co zawiera się w kolejnych rubrykach paszportu. Wypowiedzcie się na ten temat czy wiedzieliście o czymś takim? Mam również do Was osobiste pytanie: mam w dalszym ciągu kontynuować tematykę rolniczą?

76 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, nie miałam pojęcia, że istnieje coś takiego jak paszport bydła.
    Myślę, że warto kontynuować tematykę rolniczą. Może ona zaciekawić, a nawet zaskoczyć (tak jak mnie teraz) osoby, które nie za bardzo orientują się w tym temacie.
    Pozdrawiamy,
    Oliwia i Plato

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i poczekam jeszcze na więcej opinii na temat kontynuacji tej tematyki.

      Usuń
  2. Hm... Naprawdę ciekawy wpis. Mamy na głowie tyle rzeczy, że zapominamy lub nawet nie przychodzi nam do głowy życie zwierząt i to, w jakich warunkach dane im jest przebywać. Otwierasz oczy na nowe rzeczy. Myślę, że to jest potrzebne i tematyka rolnicza jest potrzebna, zwłaszcza, jeśli poruszanie jej sprawia Ci przyjemność.
    Czekam na nowe poruszające i ciekawe tematy, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedzę w tym temacie - sam mam gospodarkę więc tak, interesuję się tym i w jakimś tam stopniu sprawia mi to przyjemność.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy wpis... Nie tylko dla osób interesujących się rozlnictwem :) Paszporty dla była :) Z lekka śmieszne to, ale zwierzęta to też stworzenia żywe jak ludzie :) Czekam na kolejne wpisy :D Pozdawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też było śmieszne, ale już się przyzwyczaiłem do tej nazwy. Postaram się kontynuować tematykę rolniczą :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. Kiedyś słyszałam od kogoś, że istnieje coś takiego jak paszport dla bydła, ale myślałam, że to jakaś zmyślona bajka..jednak nie :D no nieźle! Nawet zwierzęta mają swoje dowody tożsamości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. To już wiesz, że coś takie istnieje naprawdę i to nie jest żadna "zmyślona" bajka :)

      Usuń
  5. O proszę zupełnie nie miałam pojęcia, że krowy są tak dobrze "udokumentowane". Ogólnie styczności większej nie miałam z tymi zwierzętami ale nabiał bardzo lubię. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już teraz wszystko wiesz. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Nigdy nie widziałyśmy takiego wpisu. Coś nowego! :D Super. Oby tak dalej. Fajnych ciekawostek można się dowiedzieć. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Dużo zawdzięczam mojej dziewczynie, która daje mi motywację do działania.

      Usuń
  7. Lubię czytać takie ciekawe rzeczy. Wiedza dla wiedzy jest spoko! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mialam o tym pojecia,ale fajnie dowiedziec sie czegos nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry temat! Sama wybieram się na weterynarię (jeśli dobrze pójdzie) i myślę, że przyda mi się ta wiedza. :)
    Pozdrawiam!

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ludzie nie żyjący na wsi nie mają o tym pojęcia 😊 dobrze, ze o tym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawet nie pomyślałabym, że bydło ma paszport! :O fajnie dowiedzieć się czegoś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią człowiek całe życie uczy się, tu wiele innych rzeczy też będę wstawiał.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Fajnie że coś nowego poznajesz i że tu właśnie.

      Usuń
  13. super wpis !
    jestem w szoku, fajnie dowiedzieć się czegoś nowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, To miłe że mogę przyczynić się do poznania przez ciebie czegoś nowego.

      Usuń
  14. Hey! I am new at your blog (: I am following you now(;
    I hope you can visit mine and follow me back (; Have a good day!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello nice to greet you here, i invite you to visit frequently.

      Usuń
  15. Prześliczne małe krówki <3 nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że mogą mieć paszport :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, ciekawy post. Okazuje się, że nie miałam pojęcia o wielu rzeczach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadaj częściej tu a dowiesz się jeszcze wiele rzeczy.

      Usuń
  17. Nie wiedziałem ze jest takie coś jak paszport bydla. Post ciekawy nikt teraz takich nie pisze dlatego czyni cie oryginalnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że więcej będzie takich ciekawych postów.

      Usuń
  18. Wiedziałam o czymś takim, wiem co nie co w tym temacie, choć sama nigdy nie miałam gospodarstwa :D Pamiętam, że jak kiedyś pierwszy raz usłyszałam, że krowa ma paszport, to wybuchłam śmiechem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie dowierzałem że takie coś istnieje, ale teraz też już wiem z czasem uwierzyłem.

      Usuń
  19. Jestem u ciebie po raz pierwszy i całkowicie mnie zaskoczyłeś. Nie spodziewałam się takich tematów. :) Dzięki za wizytę u mnie i tym samym zaproszenie do siebie.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mogłem cię zaskoczyć, też chętnie będę wpadał do ciebie.

      Pozdrawiam cię również.

      Usuń
  20. Pierwsze słyszę o paszportach dla bydła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jeszcze jest do pokazania tak więc zapraszam do wpadania.

      Usuń
  21. Super blog i ciekawe wpisy ;) interesujące ;)
    dziekuje za mily komentarz do mojego dzisiejszego wpisu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, Twój też jest na swój sposób ciekawy.

      Usuń
  22. Przerwy zdarzają się każdemu. Jeżeli chodzi o tematykę postu to nie jest, to czym się interesuje, ale czasami fajnie przeczytać coś innego. Nie do końca wiem o czym jest cały Twój blog jednakże jeśli opiera się na rolnictwie i lubisz o tym pisać to czemu z tego rezygnować.
    ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój blog jest połączeniem wszystkiego, myślałem nad zmianą profila na specjalistyczny ale zastawiam się na razie. Wiele tematów poruszam więc jest różnorodny.

      Usuń
  23. Pierwszy raz slysze ze jest paszport dla bydla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to że mogę pokazać coś nowego na swoim blogu.

      Usuń
  24. Ciekawy artykuł. Nie wiedziałem, że bydło może mieć paszport. Pozdrawiam, Seba
    http://fashionseba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. I te paszporty i te kolczyki zawsze mnie śmieszyły :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja wiedziałam, że krowy mają swoje paszporty oraz kolczyki z przypisanymi nr ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że nie tylko wiedziałem o tym w blogosferze.

      Usuń
  27. Szczerze to nie miałam pojęcia ze krowy mają paszporty :) Fajnie zę można się dowiedzieć o takich rzeczach !

    moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to że mogę pomóc w poszerzaniu wiedzy.

      Usuń
  28. Pamiętam doskonale kiedy mieszkałam na wsi i zawsze najwięcej zamieszania było właśnie z paszportami dla krów. Chociaż uważam, że to wcale nie jest takie głupie, bo w miejscowości w której mieszkałam bardzo często dochodziło do kradzieży, konfliktów i nieporozumień.
    Pozdrawiam :)
    Lina Nastya

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką mają w zasadzie funkcję, przy ważniejszych operacjach jak sprzedasz czy kupno to właśnie można być pewnym że to nie kradziona krowa lub ciele.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Słyszałam już o paszportach dla bydła, mimo to nadal brzmi to zabawnie. :D Super post. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację brzmi nadal trochę mylnie. Dziękuje ci oraz pozdrawiam.

      Usuń
  30. Zawsze się zastanawiałąm o co chodzi z tym krowim kolczykiem ... eureka! Nie wiedziałam, że krowa ma dokument tożsamości. Ciekawa sprawa. Ogólnie krówki są kochane, moja babcia dawno, dawno temu miałą ale musiałą sprzedać po śemirci mojego dziadka. Tematyka rolnicza bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiesz i masz szerszy obraz sytuacji o co w tym wszystkim chodzi. Będę starał się więcej takich tematów dawać tu.

      Usuń
  31. Nie wiedziałam, że krowy mają paszporty :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Moi rodzice mają gospodarstwo wiec temat jest mi znany, ale wpis ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że, nie tylko ja orientuje się w tym. Dziękuje.

      Usuń
  33. Haaa!!! A ja jestem ogarnięta w tym temacie! Moja babcia parę lat temu miała duże gospodarstwo-20 krów, 50 świń i kilkanaście hektarów ziemi. To były czasy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gratulację za obycie w terenie. Trochę tego hektara mieliście. Pewnie też pomagałaś coś zawsze.

      Usuń
  34. Pierwsze słyszę! Ciekawych rzeczy można się dowiedziec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu tu można się rzeczy dowiedzieć. Pozdrawiam.

      Usuń
  35. W zasadzie nigdy nie zastanawiałam się nad tym, dlaczego krowy mają kolczyki - teraz już wiem. Zaskoczyłeś mnie szczerze mówiąc.
    Oczywiście kontynuuj tematykę - można się wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to i to bardzo. W miarę możliwości będę pisał tematyczne wpisy.

      Usuń
  36. Czyli krowa posiada swoje dokumenty i już :). Też nie wiedziałam, że tak się robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że nie tylko ja mam taką wiedzę. W uproszczaniu to tak.

      Usuń