Internetowa znajomości.


Cześć to znowu ja, dziękuję tak poza tym za tak duży odzew pod moim ostatnim postem. Nie przedłużając przejdę do tematu. Dziś poruszę temat jakim jest typowi przyjaciele z Facebooka. Może zapytacie jak to? przecież nie da się tego zrobić. Niestety tak jak kraj jest wielki tak też jest dużo przybranych przyjaciół. 

Chwilówka. 

Ten typ użytkownik objawia się tym że obojętnie kto to jest chce jak najszybciej poznać się, poznać nasze życie osobiste. Taki użytkownik zazwyczaj piszę nie po to by kogoś poznać ale po to by zapewnić sobie rozrywkę i czas wolny. w krótkim czasie mam na myśli do tygodnia maksimum. W tym czasie prowadzi konwersację na tematy które chce się dowiedzieć, mam  namyśli z każdą chwilą gdy piszemy wyjawiamy jakiś sekret mały lub i też duży. W tedy zazwyczaj próbuje za wszelką cenę wyciągnąć informację. Gdy już rozmowy nie są tak porywające i dowiedział z naszego życia wszystkiego zazwyczaj zawija się i szuka następnego. Pod koniec pisanie wiadomości przychodzi trudno, długości zazwyczaj wiadomości jest króciutka ograniczająca się do słów hej itd. Te słowa pisane już są zazwyczaj oschle i kompletnie nie stara się użytkownik do uratowania przyjaźni.



Best friends. 

Ta grupa użytkowników zaczynając przyjaźni zazwyczaj wie co chce. Od początku znajomości zaczyna powoli poznawać swojego przyjaciela, nie spieszy nim się aby jak najwięcej poznać o danej osobie, ci internauta zazwyczaj są po przejściach i nie ufnie piszą o czym kolwiek. Kidy nie napiszesz do takiej osoby zawsze będzie się starała odpisać, nigdy nie kłamie bo nie ma zazwyczaj nic do ukrycia. historyjki które serfuje są spójne i zgodne z rzeczywistością. Kidy mówi idę do pracy lub szkoły to tak jest, nigdy nie ukrywa tego że chce po pisać albo jak nie chce to szczerze powie o tym. Chętnie dzieli się po dłuższym poznaniu Obiektywnie zazwyczaj doradza, stara się pomóc z tym co pisze. taka znajomości nie ma górnego progu długości trwaniu ale minimalna to też trudno ocenić, jak ktoś chce z nami piać to nigdy nie opuści i nie usunie nas z grona znajomych. Kiedy mamy problem problem zwykle taka osoba zawsze pomoże nami i z całego serca będzie pomagać, emocjonalnie będzie się angażować. Nigdy nie będzie ukrywać swoich uczuci, jeśli ma zły humor to zawsze ci powie, jeśli ma dobry to będzie starać się zarazić cię tym dobrym nastrojem 

I am the most important.

Ten typ użytkownika, charakteryzuję się pewnymi powtarzającymi się cechami. Od początku znajomości podaje fałszywe dane które nie mają odzwierciedlenia w realnym życiu. wymyślanie nieprawdopodobnych hostii. To wszystko po to aby zwrócić na siebie uwagę, współczucie drugiej osoby. To wszystko zazwyczaj kończy taki użytkownik po tym jak jego sytuacja emocjonalna ulega zmianie. Jego problem nagle rozwiązuje się a tym samym zaczyna kończyć znajomości bo jest się niepotrzebnym. 



Internet wady i zalety


Portale, na jakich można poznać osoby szukające nowych znajomości, pojawiają się w sieci w coraz większej ilości. Nawiązywanie kontaktów w ten sposób ma sporo zalet, ale nie jest też wolne od wad. Najważniejsza ma związek z jednym krótkim zdaniem: nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Kwestia bezpieczeństwa jest kluczowa, jeśli chcemy poszerzyć naszą internetową znajomość o spotkania w „realu”. Trzeba być wtedy szczególnie ostrożnym.

Główną zaletą randek internetowych są szerokie możliwości doboru partnerów. Szczególnie dla osób, które nie mają zbyt licznych znajomych albo są na tyle nieśmiałe, że nie potrafią zawierać znajomości „na żywo”, portale randkowe okazują się niezwykle przydatne. Wirtualne poszukiwanie znajomości jest również często wybierane przez osoby, które czują się samotne, chciałyby się komuś wygadać, wymienić opinie, niekoniecznie jednak chcą od razu odbywać spotkania w „realu”. Zaletą nawiązywania nowych kontaktów towarzyskich przez internet niewątpliwie jest luźny charakter relacji - to, że do niczego nie zobowiązują, a w razie jakichkolwiek wątpliwości możemy w każdym momencie przerwać kontakt.

Poznając nowe osoby przez internet, powinniśmy jednak bardzo uważać. Zapewne każdemu znane są historie osób, które trafiły w ten sposób na oszustów, wyłudzaczy mienia albo które zostały wykorzystane. Zanim zdecydujemy się na spotkanie, powinno upłynąć sporo czasu, przy czym powinniśmy wykazać się czujnością. Pamiętajmy również, aby nie udostępniać zbyt dużo informacji o sobie. Lepiej pozostawić sobie sporą dozę anonimowości.

większości tych przypadków nad użyci bierze się z tego że nikt nikogo nie kontroluje. Jesteśmy w pełni anonimowi. 

Jeśli podasz za dużo informacji może się zdarzyć przypadek szantaż emocjonalnego i Cyber przemoc.
Najważniejszą metodą jaką się kieruj to przepytuj z tego co piszecie. Na przykład jeśli przedstawia się twoim rówieśnikiem to wypytuj się o szkołę o to jak przebiega nauka. Z jakich opracowani szkoła korzysta przy robieniu testów w szkołach na koniec 6 klasy podstawówki, 3 gimnazjum i szkół średnich. Czy emocjonalnie włącza się w rozmowę. Badaj wszystkie jego odpowiedzi. analizuj z tym co wiesz. 

Jarek. 

64 komentarze:

  1. Jednym słowem internet miłość i znajomości z sieci są i ich nie ma...ale jedna na kilka isb jednak znajduje cos co przetrwa...fajny opis dla mnie na plus zapraszam do siebie
    https://www.facebook.com/Ja-Barman-Blog-640698999456096/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Opisywane zachowania są popieranymi zdarzeniami które miały miejsce w internecie.

      Usuń
  2. Ja mojego chłopaka poznała przypadkiem w internecie na ask.fm . Przez jeden głupi lajk. Obecnie jesteśmy ze sobą od 3 lat. 4 lata się znamy. 2 mieszkamy ze sobą. Jesteśmy szczęśliwi i planujemy dalszą wspólną przyszłość oraz założenie rodziny. Wiele nas łączy ale też dzieli. Nie jesteśmy 'miłosnymi bliźniakami' ale jesteśmy sobą i przy sobie czujemy się najlepiej. Nam się udało i wiem, że jest sporo takich przypadków. Są jednak takie, którym się nie udało ani w przyjaźni ani w miłości. Cóż tak bywa...takie życie a szczególnie internetowe relacje. Życzę jednak aby jak największej liczbie osób udało się pozostać w dobrych relacjach internetowych. Pozdrawiam ! Zapraszam na bloga siostrzeńca mojego chłopaka:
    ~ http://bartollandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja historia była podoba, tylko że na fb. Znamy się o rok krócej z moją dziewczyną od was. I wciąż nie mogę uwierzyć że poznałem taką wyjątkową kobietę. Jeśli obojga osób chcą się poznać to automatycznie wzrasta szansa na dłuższą znajomości. Mogę wam jedynie w takim razie życzyć powodzenia w tym aby się wszystko szczęśliwie udało, jak czytam że i wam się udało to i może nam się uda. Najważniejsze trzeba chcieć. Pozdrawiam i udanego związku.

      Usuń
  3. Internetowe znajomości mają zarówno swoje plusy jak i minusy. Ja wiele spotkałam w internecie fałszywych osób, którzy byli przy mnie na chwilę. Jednak nie każda znajomość spisana jest na straty. Tak jak Nasza na przykład, kochanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy na pewno z raz lub kilka spotkał fałszywą osobę, najważniejsze aby się nie pod dawać. Nikt z nas dwojga nie przepuszczał że nam się uda. A tu taka wiadomości i jednak jak ktoś chce to zrobi to na pewno.

      Usuń
  4. Ja wole utrzymywać realne relacje. Jakoś nie ufam ludziom w sieci, za dużo razy się zawiodłam.
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I prawidłowo, na odpowiednią osobę ciężko jest w trawić na osobę godną zaufania. Trzeba wiele razy sparzyć się.

      Usuń
  5. Do internetowych znajomosci podchodze z duza doza niesmialosci, jak widac jest to uzasadnione ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowości w internecie jest tak duża że nawet wykorzystują to nie którzy. internet ma dwie strony niestety.

      Usuń
  6. Ja spotkałam kilka ciekawych osób w internecie, jednak nie mogę powiedzieć że są to przyjaźnie.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie osoby są jedynie na co jakiś czas do pisania i nic więcej. One zwykle mają swoje sprawy w realu.

      Usuń
  7. Jaki ciekawy post :) super to wszystko napisałeś! Niestety nigdy nie wiemy kto siedzi po tej drugiej stronie. Ale ja jednak poznałam kogoś jeszcze anonimowo, ale potem jakoś to się przeniosło na fb i tak się przyjaźnimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za rozwój przyjaźni między wami. Mam nadzieje że nie zawiedziesz się.

      Usuń
  8. Zgadzam się z Tobą, dopóki nie jesteśmy kontrolowani możemy zrobić dosłownie wszystko, to dosyć przerażające, bo NIGDY nie mamy pewności, czy osoba z którą rozmawiamy jest tą za którą się podaje... Często spotykam się z tzw. znajomościami na chwilkę, typowo rozrywkowo, ale myślę, że to przez to, że wielu ludzi w ten sposób poznaję, zwykle wymieniamy się zdjęciami (jeśli to jest na fb to mamy profilówki) no i albo fajnie jest, mamy o czym rozmawiać albo po prostu kończymy po "co tam?" bo nie ma sensu dalej tego ciągnąć :) Jednakże trzeba baardzo uważać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz ty też dużo racji. Trzeba być ostrożnym, Jeśli poznają się dwoje ludzi w podobnym wieku i oboje chcą znajomości to będzie się ciągnęło, ale nie ma szans gdy jedna zaczyna kłamać, z czasem gubi się w kłamstwach i tyle w tym temacie, zaczyna się nie potrzebne kłótnie. Zwykle da się rozpoznać czy ktoś kłamie a może mowie prawdę.

      Usuń
  9. Przychodzi taki moment w życiu, że mamy stabilną pracę i swoją grupę znajomych. Ciężko tak poznać kogoś nowego. Wtedy odwracamy się do Internetu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Internet jest pomocny jak piszesz do tego aby kogoś nowego poznać, ale często ludzie piszący na czatach piszą kłamstwa tak aby przypodobać się rozmówcy albo nie wiem chcą się lepiej poczuć

      Usuń
  10. Ja bardzo sobie cenię znajomości internetowe <3 Nie wiem dlaczego, ale mam wrażenie, że osoby poznane w internecie są bardziej otwarte i starają się ci pomoc, chociaż wcale cie nie znają. Bardzo ciekawy wpis :-)
    http://styleofnikki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli udało ci się natrafić na taką osobę to gratuluje strzału. Rzadko udaję się utrafić odpowiednią osobę dla siebie. Bardzo ci dziękuj. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. A ja poznałam parę fajnych dziewczyn w necie i mamy bardzo dobry kontakt! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje oby tak dalej. Rzadko się tak spotyka ale pogratulować super znajomości.

      Usuń
  12. Różnie to bywa z rozmowami przez internet, czasem znajdzie się naprawdę fajne osoby:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym cały szkopuł że nie wie się z kim rozmawia na czacie.

      Usuń
  13. Z internetem róznie jest... a ze znajomościami jeszcze różniej. Mam spore doświadczenie w tym temacie :D Są znajomości długotrwałe, ponad 10 lat utzymuje z jednym typem. Nie dawno na chcie pisałam jak się okazało z kolesiem z sąsedniego miasteczka :D ?Nawet się spotkaliśmy ;) Są znajomowści udane i te nie udane :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rożne znajomości tyle ile jest oblicz internetu, Dzięki niemu poznałaś tak jakby sąsiada i w sumie znajomego.

      Usuń
  14. Bardzo fajny wpis :)

    https://agrafka-blog.blogspot.com/
    Pozdrawiam, A.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja poznałam przyjaciółkę przez bloga i nie piszemy wyłącznie tylko się widujemy. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to gratulację super przyjaciółkę. Oby jak najdłużej było utrzymała się wasza znajomości.

      Usuń
  16. Bardzo, ale to bardzo mądry wpis! Ten ostatni obrazek pokazuje super te najgorsze zagrożenia :/ Często stajemy się szybko ufni,a to nie jest dobre. Ahh... no co tu wiele mówić :) Rewelka! Buzia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałem się napisać jak tylko umiem. Owszem, nigdy nie wiadomo z kim się pisze, urocze co piszecie dziewczyny .Buziaki oraz pozdrawiam.

      Usuń
  17. Warto przeczytać taki post, dał mi wiele do myślenia. Czasami sama łapię się na tym, że zamiast gadać z koleżankami np na przerwie, siedzę na telefonie i pisze z kimś innym :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak byłem jeszcze w szkole to głównie gadałem z niektórymi ludźmi. W internety uciekałem po szkole i jak oczywiście zadanie domowe zrobiłem wszystkie. Może zacznij więcej gadać z koleżankami

      Usuń
  18. Wśród znajomych mam kilka małżeństwa, które poznały się w necie. Jednak zawsze trzeba być ostrożnym, nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Super że nim się udało, mam też kuzyna który poznał dziewczynę a teraz dużo czasu z nią spędza. Oczywiście jeśli dostaje przepustkę

      Usuń
  19. Ja mam bardzo dobre doswiadczenia jesli chodzi o znajomosci internetowe. Nigdy (odpukac) nie zdarzyło mi się spotkać kogoś nieuczciwego. Poza tym z moim mężem poznaliśmy się właśnie przez Internet ☺ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz dużo szczęści jeśli nie spotkałaś się z tym przykrym incydentem. To szczęścia wam życzę i Powodzenia w małżeństwie. Obyś nigdy nie spotkał takich ludzi tu.

      Usuń
  20. Internetowe znajomości są te prawdziwe ale zdarzają się i te fałszywe. Zawsze trzeba uważać z kim się zadaję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli już tego kogoś znamy od podszewki to dopiero można. Z internetem różnie bywa i tak samo z ludźmi, to ludzie zmieniają internet.

      Usuń
  21. Jest sporo takich osób których właśnie zapoznałam przez portale i naprawdę niektórzy chcąca tylko wydobyć jak najwiecej informacji, a niektórzy rzeczywiście są i pozostaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takimi co chcą cię mieć za znajomego najlepiej trzymaj i pomaga i pisz z nim jak najwięcej. Obyś udało ci się utrzymać tą znajomości.

      Usuń
  22. najważniejsze rozsądek i rezerwa, Internet i Facebook jest dla ludzi, ale trzeba podbiegać z głową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wszystko jest dla ludzi ale z umiarem. Ludzie nie odpowiedni wykorzystują często naiwności.

      Usuń
  23. Jakoś sceptycznie podchodziłam i pewnie podchodzić będę do internetowych przyjaźni. Sama niby nie próbowałam, ale nie ciągnie mnie do tego, bo chyba jestem zagorzałą konserwatystką w tych sprawach - wolę tradycyjnie poznać kogoś "twarzą w twarz", żeby później mieć co wspominać. Aczkolwiek moja przyjaciółka w ten sposób znalazła miłość... kto wie, czy nie życia. Wszystko może się zdarzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymaj się zaufanych przyjaciół. Masz rację nigdy tu nie pisz, jeśli już zaczniesz to pamiętaj że nie każdy jest uczciwy. Często piszą gimbusy że są chorzy tylko dlatego aby zwrócić na siebie uwagę.

      Usuń
  24. Nie jestem za internetowymi znajomościami wole te w prawdziwym życiu. Zawsze jest to jakaś niewiadoma jaka ta osoba jest naprawdę. Moim zdaniem takie znajomości są dla odważnych
    Pozdrawiam wildgiirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem masz rację, nigdy nie poznawaj w internecie bo nie masz pewności kto to jest, mi jakoś się udało z moją dziewczyną.

      Usuń
  25. Najlepiej przyjmować do znajomych tylko osoby, które naprawdę znamy, a unikniemy rozczarowań i niemiłych przygód :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości. Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Uwazam ze internetowe przyjaznie moga byc czasem nawet nie bezpieczne wiec warto jest pozostac przy tych w realnym zyciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tuż to masz rację, lepiej zostań, posłuchaj rady ci co sparzyli się. W realu znasz i wiesz jaki każdy jest.

      Usuń
  27. W internecie też można poznać ciekawych ludzi, niestety trzeba podchodzić do tego z dużym dystansem i rozsądkiem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najważniejsza rada, zawsze być nie ufnym w tych sprawach. W 100% procentach masz rację

      Usuń
  28. Jest wiele prawdy w tym co piszesz, trzeba uważać na internetowe znajomości, nieraz słyszałam jak nastolatka umówiła się z kimś na spotkanie, z którego już nie wróciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet dochodzi co mówisz w ekstremalnych sytuacjach, u mnie tak samo w okolicy 18 latka poszła do szkoły i nie wróciła.

      Usuń
  29. Poznałam swoją przyjaciółkę w internecie i przerodziło się to w super przygodę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pogratulować ci mogę takiej super znajomej. Oby nigdy się nie skoniczyła

      Usuń
  30. Mega mądry wpis!
    Ja nie za bardzo jestem za znajomościami przez internet, ale wiem, że czasem to wychodzi :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziękuję.
      Czasami tak się dzieje jak jest tu opisane. Czasem wyjdzie a czasem nie.
      Pozdrawiam cię też serdecznie.

      Usuń
  31. Bardzo fajny artykuł, ciekawy styl pisania. Ja osobiście jestem za znajomościami "w realu", ale znam sporo osób, które poznały się przez internet i niektóre z nich są parami, jednak nie bardzo to popieram ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie dziękuję, Para lub znajomości, ma przyszłości kiedy oboje starają się do tego aby utrzymywać stały kontakt. Mi jakoś się udało, nigdy nie będę próbował jeszcze raz tego samego.

      Usuń