Recenzja książki. "Ogarnij się!"

Witam Was ponownie na moim blogu. Czy kiedykolwiek  w czasie modlitwy kiedy Ty i Bóg rozmawiacie ze sobą to oklepane modlitwy mówicie? A może kreatywnością się wykazujecie i własne modlitwy tworzycie? 

W moim przypadku kiedy modliłem się, nie wiedziałem o tym, że można samemu układać modlitwę. Kiedy miałem bierzmowanie ksiądz do spraw katechizmu coś wspominał o tym, aby samemu tworzyć modlitwę, ale Jarek mądra główka jednym uchem wpuścił, a drugim wypuścił i w sumie tyle z tego. 




Ale pewnego razu moja dziewczyna Kinia zaproponowała przeczytanie tej książki. Sceptycznie do tego podchodziłem, ale po przeczytaniu tej książki zmieniłem zdanie o modlitwie. Zmieniłem również zdanie o tym jak Bóg o Nas dba i że chce abyśmy byli otwarci na jego pomoc. Tego wszystkiego możesz dowiedzieć się z tej właśnie książki.




Postanawiam dziś napisać recenzje książki pod tytułem "Ogarnij się! Twoja droga do Damaszku." Autorstwa ks. Michała Olszewskiego. 
Wydany przez eSPe. Data premiery: Kraków 2015 roku.


Cała książka jest oparta na życiu i wydarzeniach towarzyszących Szawłowi - Św Pawłowi. Pokazuję autor, że każdy z Nas jest jak Paweł, że przed upadku z osła nie zauważamy tego, że Bóg chce Nam pokazać właściwą drogę.

Książka pt. "Ogarnij się! Twoja droga do Damaszku." Książka ta jest kierowana dla osób młodych, ale i też dla osób dorosłych. Znając teraźniejsze problemy każdego człowieka ta książka wychodzi Nam naprzeciw. Zachęca do uczestnictwa aktywnego przez zapraszania do serca Pana Jezusa. Pragnie pokazać by w pełni rozumieć i przeżywać każdy z sakramentów do których jesteśmy przygotowani. 

Autor ma na myśli.chrzest w którym każdego rodzica zachęca do tego aby oddał nowo narodzone dziecię oczywiście oraz każdy z kolejnych sakramentów również. Pragnie książką pokazać by życie przechodzić tylko z Bogiem i by zawierzyć jemu swoje życie.

Książka i autor zachęca by od początku odkrywać każdy z sakramentów, duchową stronę i nigdy nie przeżywać powierzchownie, bo Bóg postara się byśmy "spadli z tego osła", byśmy obudzili się i nie stracili szansy na nawrócenie się oraz abyśmy nie planowali całego życia lecz ciągle pytali się go jak mamy robić i jak żyć. 

Recenzja ta jest moim osobistym odczuciem na to co jest tam zawarte i osobiście zachęcam każdego aby przeczytał, nigdy nie pożałujecie tego. Oczywiście jak ktoś przeczytał to wie o czym  jest mowa. Zachęcam do wypowiedzenia się na ten temat i jeśli chcecie być na czasie z wpisami to zaobserwuj. 

Jarek

42 komentarze:

  1. Nie czytalam tej ksiazki, wiata w Boga jest dla mnie ciezkim tematem. Wierzę w Jego obecność, ale chyba czasen zbyt malo sie przykladam, zeby zapewnić troche wiecej czasu na modlitwę. Ale tak to juz jest w tych czasach, o Bogu przypominamy sobie dopiero kiedy Go naprawde potrzebujeny. Mam nadzieje, ze kiedyś sie to zmieni.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Eff :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrozumiałe jest co piszesz, kiedy jest u nas najlepiej to na ogół nie chcenie pomodlić bo szybko nami za włada szata? Książka ta też uczy jak wracać do tego aby być blisko nas, trzymam kciuki aby coś się zmieniło się. Pozdrawiam cię serdecznie.

      Usuń
  2. W czasach mojej "największej wiary" w życiu nie modliłam się z regułek. Bo i po co? Mam nawet całe dwa zeszyty zapisanych "modlitwo-przemyślenio-dzienników". Taa... jak ja coś robię, to na poważnie.
    Z tym, że w tym momencie jestem na rozstaju dróg i nie wiem, co mam do końca ze sobą zrobić: chcąc nie chcąc coraz bliżej mi jednak do ateisty/osoby, która sama nie wie, czy coś istnieje i nie chce się wypowiadać. Meh, planuje o tym od dawna zrobić wpis na blogu, ale nie umiem się za to zabrać.
    Po książeczkę pewnie nie sięgnę... takie pozycje nigdy mnie nie interesowały.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm ciekawe spojrzenie na świat. nikogo nie zmuszę do czytania, ale książka ta pokazuję wszystko z innej strony przez co aż się chce powracać, to moje osobiste odczucia. Ciesze się że chociaż odwiedziłaś i wypowiedziałaś się na ten temat. Z tym ateizmem niestety jest coraz więcej ludzi przechodzących i niestety coraz więcej kryzysów wiary.

      Usuń
  3. Sam tutul zachęca do przeczytania książki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa książka. Jeśli tylko będę miała okazje, to ją przeczytam :)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli dobrze, że dziewczyna Ci ją poleciła! Sama czytałam i uważam, że jest to naprawdę dobra książka ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami trzeba posłuchać dziewczyny, ponieważ może mieć niekiedy rację...wiesz? :) co do książki jest naprawdę bardzo dobra i dużo Nas uczy, druga książka ks. Olszewskiego "Czas Credo" też jest genialna i Ci ją z całego serca również polecam!

    Buziaczki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że masz rację, w zasadzie za każdym razem masz rację, postaram się przeczytać tą książkę.

      Buziaki, kocham cię.

      Usuń
  7. Nie czytałam, ogólnie mało czytam książek jednak ta jest ciekawa! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo mam, ale krótka jest i szybko się czyta.

      Usuń
  8. Nie czytam takich książek ale fajne zdj

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała recenzja jak i blog ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszytko zawdzięczam mojej dziewczynie. A recenzja pisana z tego co jak odebrałem.

      Usuń
  10. Ciekawa książka ;)
    http://lifeloyola.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przeczytać może zmieni ci pogląd na pewne sprawy.

      Usuń
  11. Nie czytałam. Wątpię czy sięgnę po tą książkę bo niestety to nie moja tematyka. Mimo to recenzja mi się podoba.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję że moja praca nie poszła na marne, może kiedyś zasięgniesz tej lektury.

      Usuń
  12. Nie czytałam tej książki, ale lubię takie :)). Masz bardzo mądrą dziewczynę ^^ .
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam i to bardzo inteligentną dziewczynę, to dzięki niej przeczytałem tą książkę, również pozdrawiam.

      Usuń
  13. Może kiedyś po nią sięgnę, Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca :) Ja osobiście polecam książkę "Bóg nigdy nie mruga" Reginy Brett o podobnej tematyce :) Jest to poradnik na trudniejsze chwile w życiu. Jeśli jesteś ciekaw, to recenzja jest na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie zasięgnę twojej opinij na temat tej książki. Ciesze się że ktoś to czyta o tym co piszę.

      Usuń
  14. Bardzo mnie zachęciłeś! Mam nadzieję, że kiedyś ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, mam nadzieje że ci się spodoba.

      Usuń
  15. Ksiązka na pewno godna przeczytania i zagłębienia się temat, by dobrze całą lekturę przeżyć!

    Pozdrawiam
    http://badz-lepszym-kazdego-dnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że chociaż raz zobaczysz o czym jest ta lektura. Również pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ciekawy post, Twoja recenzja zachęca do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki uwielbiam czytać, a ta wydaje się zupełnie inna od pozostalłych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że ci się spodoba, ona zachęca do refleksji bardziej

      Usuń
  18. Ciekawa propozycja, warta uwagi chociaz temat ciezki..

    OdpowiedzUsuń
  19. Rzadko sięgam po takie pozycje, ale chyba czas to zmienić. I zacznę od tej książki!

    OdpowiedzUsuń