Jaką wybrać szkołę ponadgimnazjalną?

Cześć, witam wszystkich serdecznie jeszcze raz. Na samym wstępie przepraszam za tak długą przerwę w pisaniu blogu. Ale żeby nie nudząc Was dłużej przejdźmy do tematu. Dziś postaram się poruszyć dość aktualny temat jakim jest wybór szkoły - szkoła średnia. Wyjaśnię Wam jak rekrutacja wygląda w praktyce jeśli chodzi o wybór szkoły, więc zaczynajmy...



Jak sami wiecie jest ciężko wybrać odpowiednią szkołę dla Nas samych. Jednak pamiętajmy, że każda z tych szkół różnorodnie sprawdza Nasz stan wiedzy. Takie szkoły można podzielić na: 

1) Szkoły z progiem punktowym testów gimnazjalnych, które na samym starcie wiedzą z kim mają doczynienia i mogą spokojnie ruszyć z programem nauczenia. Choć takich szkół jest coraz mniej (z powodu coraz mniejszej liczby uczniów). 



2) Szkoły, które przyjmują wszystkich uczniów bez względu na wyniki. 
Takie szkoły mają zazwyczaj bardzo dużo uczniów, ale mają na to pewien sposób i zazwyczaj od pierwszych tygodni szkoły nakładają nauki tak by uczniowie, którzy mają zbyt niski stan wiedzy rezygnują z edukacji, przez co w dalszych latach nauki zostają uczniowie, którzy niezależnie od natłoku wiedzy i tak sobie poradzą, a wtedy już każdy uczeń zdaje z klasy do klasy. Taki sposób obejmuje pierwszą klasę i drugą, a trzecia lub czwarta jest już drogą do matury.


3) Szkoły, które przyjmują wszystkich tych, którzy nie poradzili sobie w technikum lub liceum (zawodówki). Ta grupa uczniów jest przygotowywana do wykonywania zawodu, a tym samym nie mają prawa do matury po skończeniu zawodówki.


Podsumowując: moim zdaniem szkoła, która przyjmuje wszystkich uczniów jest dla wszystkich, którzy chcą się uczyć, dlatego też oni powinni sobie poradzić w takiej szkole. 

Kończąc życzę każdemu kto poszedł do szkoły średniej żeby bez względu czy jest dobry czy nie po prostu się starał, a nauczyciele zawsze to dostrzegą. Jeśli Wam się wpis spodobał to zachęcam do komentowania oraz obserwacji jeśli chcecie być na bieżąco.












8 komentarzy:

  1. Ja już na szczęście nie mam takiego dylematu jaką mam wybrać szkołę. Obecnie uczę się w szkole policealnej, mając konkretny kierunek i mając kwalifikacje zostało mi tylko czekać na egzamin państwowy praktyczny i pisemny, a potem to się zobaczy...tak czy siak post konkretny, krótki i na temat.

    Pozdrawiam,
    Kinga z thefashionandmyself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak samo jak ja - znaczy podobnie. Dziękuję bardzo za komentarz i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wybór mam już za sobą, jestem z niego zadowolona, lubię to co robię i to się liczy
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaką szkołę wybrałaś? Jeśli oczywiście mogę wiedzieć :) Również pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

      Usuń
  3. Na szczęście już nie mam takiego dylematu, bo obecnie jestem w 3 liceum. Jestem zadowolona z liceum i profilu humanistycznego jaki wybrałam :). Lubię szkoły z wysokim progiem punktowym, bo zazwyczaj tam jest dobry poziom^^.
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że dobry później, ale potem studia..na studiach wcale nie jest tak prosto :) ja tam byłem w technikum, potem przepisałem się do zawodówki i wcale nie żałuję. Teraz uczę się zaocznie do zawodu i już niedługo koniec :) Też pozdrawiam!

      Usuń
  4. Mieszkajac w Polsce poszlam do technikum bankowego na profil informatyczny i nie ukrywalam od poczatku ze poszlam tam tylko dlatego ze nie brali pod uwagi punktow no i oczywiscie nie bylo tam programu jaki wtedy chcialam, a byl nim fototechnik ale zlozylam papiery i spedzilam jeden z najlepszych semestrow jakie mialam! Bo pozniej sie przeprowadzilam i z informatyki przeszlam na moja dziedzine - medycyne! <3
    Tak czy siak pamietam ze szlam strasznie wkurzona ze nie lubie informatyki co ja tam bede robic a do szkoly chodzilam strasznie szczesliwa i nie ukrywam bardzo duzo sie nauczylam przez semestr! No i mialam bardzo dobre oceny :D Poza tym klase mialam swietna bylam tam jedyna dziewczyna (bo druga pojawila sie tylko maksymalnie 2 razy XD)
    Teraz czeka mnie stres przy kwalifikacji na studia ale zobaczymy jak to bedzie! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trudny zawód sobie obrałaś. Zarówno informatyka jak i medycyna nie jest prostą pracą. Tak czy siak życzę Ci powodzenia i trzymam kciuki abyś dostała się na studia. Życzę miłego dnia i pozdrawiam :)

      Usuń